Vanliga frågor

Finns alla varor i lager?

Nej, vi kan inte ha alla varor i lager, men är troligtvis den skoterhandlare i Sverige som har flest artiklar liggande på lager av alla. Om inte varan finns hemma så beställer vi ifrån våran leverantör och har oftast hemma artikeln inom ett par dagar. Om varan skulle vara slut hos våran leverantör eller inte finnas för omgående leverans till oss så kontaktar vi kunden. De allra flesta ordrar behandlas och skickas samma dag eller dagen efter som de kommer in.

Vilken leveranstid har ni?

De allra flesta ordrar behandlas och skickas samma dag eller dagen efter som de kommer in. Vid väldigt hög arbetsbelastning eller om varan inte finns i lager hos oss blir det självklart en fördröjning. Vi kan alltså inte ge något exakt svar på detta.

Har ni en vanlig butik också?

Ja, sedan år 1990 har Stenmarks Maskin funnits som vanlig butik och sedan år 2000 på internet. Våran vanliga butik finns i Tärnaby, Västerbotten.

Vilka skoter/ATV märken säljer ni delar till?

Vi säljer original reservdelar och tillbehör till Lynx/Ski-Doo snöskotrar och Can-Am fyrhjulingar. Eftermarknads reservdelar och tillbehör säljer vi till nästan alla förekommande snöskoter och ATV märken. Du kan även söka på original artikelnummer till alla reservdelar för Lynx, Ski-Doo, Can-Am och Can-Am SSV. Alla delar listas här, obs kan ta tid.

Vilka länder kan ni skicka varor till?

Vi kan leverera paket till Sverige, Finland och Danmark. Vi skickar inte till Norge p.g.a alltför mycket administration vid försäljning till icke EU land. Mer info under hittar ni under ”Leverans & Köpvillkor”.

Hur vet jag när paketet är framme?

När paket är framme på Postens utlämningsställe får du ett SMS till det mobiltelefonnummer ni angav vid orderläggandet. I vissa fall skickas paketet med Bussgods och då kontaktas ni via SMS eller telefonsamtal på det mobiltelefonnummer ni angav vid orderläggandet.