Hur du handlar

Hitta rätt reservdel/tillbehör

De vanligaste reservdelarna/tillbehören finns utlagda under respektive kategori. Där kan du navigera dig fram till den reservdel/tillbehör du letar o.s.v. Reservdelsnummer hittar du enklast under kategorin ”Sprängskisser” i vänstra navigeringsmenyn. Du kan även i många fall söka i sökrutan på original artikelnummer.
Eftermarknadsreservdelar till nästan alla skoter/ATV märken finns på webshopen under kategorierna ”Snöskoter” och ”ATV/MC” är uppdelade på skoter/ATV märke.

Order via Webshopen

När du hittat den vara du vill köpa klickar du bara på köpknappen så hamnar den i ”Varukorgen” uppe till höger. I den rutan ser du hur många artiklar du valt och vad totalsumman är uppe i. När du lagt till alla de artiklar du önskar köpa så klickar du på ikonen som ser ut som en varukorg  med texten ”Till kassan” under för att komma till kassan. Sedan är det bara att följa instruktionerna i kassan där du väljer om du är ny eller befintlig kund, hur du vill betala, om du vill ändra antal o.s.v.

Order via Mobilshopen

När du surfat in med mobil/surfplatta och hittat den vara du vill köpa klickar du bara på köpknappen så hamnar den i ”Varukorg” längst ner. I den rutan ser du hur många artiklar du valt. När du lagt till alla de artiklar du önskar köpa så klickar du på ikonen ”Varukorg” för att komma till kassan. Sedan är det bara att följa instruktionerna i kassan där du väljer hur du vill betala, om du vill ändra antal o.s.v.

Order via Telefon

Om ni inte hittar det ni söker på hemsidan eller behöver personlig hjälp så kan ni ringa oss. Om det är en reservdel ni undrar över så kan det underlätta kommunikationen väldigt mycket om ni har letat fram ett reservdelsnummer under kategorin ”Sprängskisser” i vänstra navigeringsmenyn. Det kan vara svårt att komma fram på telefon under vissa perioder när våran arbetsbelastning är hög, vi hoppas på förståelse för detta.

Order via E-mail

Om ni inte hittar det ni söker på hemsidan eller behöver personlig hjälp så kan ni skicka ett e-mail oss. Ange alltid ett mobiltelefonnummer där vi kan nå dig, vilket märke, modell och årsmodell det gäller och utförlig beskrivning av din fråga eller beställning.

Som företag

Ni registrerar er och handlar lika enkelt som företag på webshopen som privatperson. De flesta företag väljer  ”Faktura 14 dagar” som betalningsalternativ. Vissa företag som handlar ofta och mycket har efter överenskommelse med oss lagts upp som ”vanliga” fakturakunder hos oss och kan på vissa varor få rabatt som vi manuellt hanterar. Dessa företagskunder kan handla som vanligt på webshopen och väljer då ”Postförskott” som betalningsalternativ och skriver under ”Kommentarer”: ”OBS  Fakturakund”.

Betalning

Order via webshopen:
Om du lägger din order via hemsidan så kan du välja fyra olika betalningsalternativ, både som företag och privatperson.

Kortbetalning innebär att pengarna reserveras direkt på ditt konto när du lägger din order.

Faktura 14 dagar innebär att du tillsammans med ditt paket får med en utskriven faktura som du ska betala inom 14 dagar ifrån vårat aktiveringsdatum. Detta är en tjänst vi erbjuder tillsammans med företaget Klarna, vilka också betalningen går till. För mer info se www.klarna.se. För denna tjänst tas en avgift ut på 29:- SEK.

Delbetalning innebär att du kan välja att dela upp din betalning på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. I ”Kassan” kan du se vad månadskostnaden blir med de olika avbetalningstiderna. Tillsammans med ditt paket får du den första fakturan utskriven. Detta är en tjänst vi erbjuder tillsammans med företaget Klarna, vilka också betalningen går till. För mer info se www.klarna.se. För denna tjänst tas en avgift ut på 29:- SEK.

Postförskott innebär att du betalar dina varor när du hämtar ut dom på Posten eller Bussgods.

Order via mobilshopen:
Om du lägger din order via mobilshopen så kan du välja tre olika betalningsalternativ, både som företag och privatperson.

Kortbetalning innebär att pengarna reserveras direkt på ditt konto när du lägger din order.

Faktura 14 dagar innebär att du tillsammans med ditt paket får med en utskriven faktura som du ska betala inom 14 dagar ifrån vårat aktiveringsdatum. Detta är en tjänst vi erbjuder tillsammans med företaget Klarna, vilka också betalningen går till. För mer info se www.klarna.se. För denna tjänst tas en avgift ut på 29:- SEK.

Delbetalning innebär att du kan välja att dela upp din betalning på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. I ”Kassan” kan du se vad månadskostnaden blir med de olika avbetalningstiderna. Tillsammans med ditt paket får du den första fakturan utskriven. Detta är en tjänst vi erbjuder tillsammans med företaget Klarna, vilka också betalningen går till. För mer info se www.klarna.se. För denna tjänst tas en avgift ut på 29:- SEK.

Order via telefon eller E-mail:
Om du lägger din order via telefon eller E-mail så sker betalning mot postförskott, du betalar alltså dina varor när du hämtar ut dom på Posten eller hos Bussgods. Undantaget är företag som efter överenskommelse med oss lagts upp som fakturakunder.

Leverans avisering

Order via webshopen:
Om du lägger din order via hemsidan så kommer en orderbekräftelse att skickas ut till den e-mailadress ni angav när ni registrerade er som kund. När Posten, som används i merparten av frakterna, läser in paketet skickas ett e-mail till er med ett kolliid som går att följa. När paket är framme på Postens utlämningsställe får du ett SMS till det mobiltelefonnummer ni angav vid orderläggandet. Om paketet skickats med Bussgods så kommer inte ett e-mail med kolliid att skickas till er. Ni får ett telefonsamtal eller SMS till det mobiltelefonnummer ni angav vid orderläggandet när paketet är framme på Bussgods utlämningsställe.

Order via telefon eller E-mail:
Om du lägger din order via telefon eller e-mail så får du ett telefonsamtal eller SMS, till det mobiltelefonnummer ni angav vid orderläggandet, när paketet är framme på Postens eller Bussgods utlämningsställe.